fredag 1 oktober 2010

Min affärside







Walletshop !

idag vill man oftas som tjej vara snygg och bära på snygga saker, jag ska starta en blånboksaffär där plånboken klär dig som person. Kunden ska kunna lämna in sitt namn,initialer eller födelsedatum som de vill att det ska stå på plånboken. vi ska ha olika designer som de ska få välja mellan.

Vilka behov hos kunden vill vi tillgodose ?

Kunder som vill ha en extra snygg plånbok. något mer utöver det vanliga. Med egen design. Vi ska ha ett djupt sortiment där det ska finnas olika modeller och färger. eller så kan det vara en fin present man vill ge bort.

Vilka är kunderna?

Vi inriktar oss på alla de personer som vill ha en snygg plånbok. men tanken är väl att tjejer i tonårs åldern uppåt ska köpa våra varor.

Vilka resurser finns för att förverkliga affärsiden ?

Jag ska ha min butik i en lokal inne i stan vid gallerian. en liten butik med snygg inredning. den ska vara färgglad så att den lockar många kunder. plånböckerna ska stå på fönsterrutan inne och utanför butiken.

Varför ska kunderna välja att köpa från mitt företag?

kunderna som vill ha något mindre vanligt ska köpa hos. de som vill ge bort en snygg present. plånböckerna ska finnas i skinn och tyg. varan ska vara i bra kvalité till ett bra pris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar