måndag 8 november 2010

Uppgift 5

Uppdrag 5
Kundens behov är att de ska ha en fin plånbok där det kan bevara sina pengar och kort. Kunderna är det som vill ha lite mer utöver den vanliga , mina plånböcker inriktar sig mer mot design . kundgruppen är kvinnor i alla åldrar. Kundstrategi kommer att vara relationsmarknadsföring . Jag kommer personligen skapa en relation med mina kunder. De ska kunna få sina erbjudanden och rabatter via Mail Sms och direkt reklam hem

Konkurrenterna är Wedins . en butik som har ett breddare sortiment och fler produkter än min butik . De säljer skor plånböcker väskor smycken och vantar . De har fler butiker över hela landet men också högre priser . Jag har ett djupare sortiment och fler till ett bättre pris än deras. Min butik är mer unik och finns bara inne i Stockholm city där folk går förbi dagligen. Folk som bor inne i stan har oftas mer pengar så jag tror att det kommer gå bra.

Wedins styrkor är att de är mer känt . Walletshop styrkor är att det kommer att vara bra kvalité till samma pris om inte bättre. Mina svagheter är det bara finns en butik inne i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar